Sunday, October 19, 2008

kelucuan anak anjing

Anak anjing memang comel. Puppy kedengaran dalam bunyi tuturan penjajah. Tapi literalnya sama seperti tersuratnya. Kadang-kadang kelihatan menjengkelkan. Menitik air mata pabila digigit walaupun tak la sekuat, setajam, seganas maknya.

Puppy Love..

Menonton dua merpati sejoli yang dijangkiti penyakit anak anjing ni sememangnya kadang-kadang melucukan hati dan detik yang sama melukakan hati.. MAKAN DALAM (quoted from my say) sikit demi sikit..Teringat persepsi aku yang luput dari sehari ke sehari..
Pintu kelas m07d yang x boleh dikunci waktu cuti memang alasan yang bagus untuk 2 merpati nie hangout.. Tapi tak kisahlah itu hal diorang..yang ku nak kongsi disini bukan cerita hangout diorang tapi kenangan silam aku dan masalah persepsi aku yang boleh dikira pelik..
Jika dapat ku reverse masa waktu malam pukul 3.00 pagi ni..mau aja aku pejam mataku dan getarkan pipiku untuk kembali ke waktu dulu.. Ingin sahaja ku ubah masa silamku untuk mendapatkan salah satu kenangan yang batin ku ini kira penting untuk jiwa remaja berbara ku ini.. Namun pengajaran dari Proposal Daisakusen memang berguna.. Sekarang lebih penting dari silam..

Silam

Cerita memang panjang.. tapi 2 tahun memang terlampau panjang untuk citakan.. Jadi cerita dipendekkan..
Memang biasa lah kalau seorang Fighter tu kalau mulanya solo tapi lepas tue dah berdua kalau kat high school.. Dan tak payah citala betapa membaranya jiwa Fighter-Fighter nie ngan orang kedua tue bila diiring orang ketiga.. Fighter.. tulah gelaran aku ke atas member sepapat aku ini.
Aku mulanya Fighter yang berangan tinggi.. Darah aku cepat panas.. Begitu juga dengan engine aku.. Mula sahaja masuk highschool terus ku mencari seseorang untuk dijadikan orang kedua. Memang pelik.. Bermula dengan merpati yang paling atas.. Direject.. Macam biasa.. Pahit maung yang perlu ditelan oleh Fighter yang berani melampau.. macam aku.. Aku teruskan misiku.. Kertas yang terbuku di meja dan loker di kamar tidak mampu memberikan kebahagiaan sama seperti yang mampu diberi.. Itu pikirku..

The Times
Statik 1:34
Kau umpama..
Merpati Putih..


Aku teruskan misi memburu.. 50 das sudah ku lepas namun satu tidak mengena.. Walaupun merpati di bawah sekali.. Aku putus asa.. Teknik dan Taktik yang tidak berjaya.. Memang memalukan dan menjatuhkan standard diri.. Aku bingung..Peperikasaan Menengah Rendahku terselamat walaupun ku duga sudah hampir hancur..
Namun ia mengingatkan sesuatu……

TAKTIK

Aku pikir buku yang kutinggalkan dulu mungkin membolehkan aku menaikkan semula standard diri.. Well untuk aku…it work!!. It change my life at that moment..Ku dapat rebahkan merpati lain.. But still merpati yang satu ku buru belum mahu rebah ke lantai bumi.. Ku give up.. Tapi tidak dengan buku.. Aku yakin meskipun merpati yang satu belum rebah tapi buku mungkin mampu mengubahnya jika masa tidak menjadi ukuran. Namun jika masa detik itu diibaratkan peluru, aku hanya punyai satu….

MARS VS VENUS

Akhirnya ku putus asa, merpati yang satu hilang dari pandangan.. Detik itu aku tidak kisah, buku lebih penting.. yang akhirnya melayakkan aku berada diantara top of creams..
Keputusan sijil peperiksaan Malaysia yang keluar menjadi alsan terakhir untuk ku lemparkan pandangan terakhirku… Aku mulai mengubah persepsiku mengenai merpati-merpati dengan hanya berlandaskan yang sekelompok di high schoolku..

Merpati menyukai Fighter yang kuat..
Merpati juga menyukai Fighter yang tampan,
Merpati lebih menyukai Fighter yang berada,
Merpati hanya menyukai Fighter yang sempurna,
…………..
Aku tiada apa….

The Times
Telegram Untuk Yoko 0:16
Salahkah diriku….bilaku berkata…
Kau pendusta..Kau salahakan diriku..
Silapku anggap kau penawar…Kau racun berbisa..


Padaku kaum merpati tiada guna dan tidak perlu lagi muncul dalam pandangan.. Dalam setiap pandangan yang ku lemparkan.. Ya aku biased.. Tapi itu satu cara yang ku yakin menyembuhkan hatiku mudah..

PRESENT DAY

Persepsi makin luntur.. Diri mula melentur.. Aku makin yakin bahawa penilaian aku di detik silam melulu.. Ada sesuatu yang menarik dalam merpati.. Ya.. Comel mungkin kata kuncinya.. Aku menanti..mungkin sudah ku temui...

The Times
Wilayah Strawberi Selamanya 0:22
Oh mungkin bila.. kita bertemu..
Berdebar-debar..perasaanku..
Separu gila…

2 comments:

Rhazes said...

mantap bro
ko pnye komen
menusuk kalbu
ahaks
kelucuan anak anjing

MUHAMADSYAFIK said...

aku phm giler....
I feel it........
yeah.............
comel kata kuncinya......
comel berkekalan tapi bukan cantik....
beauty lies on the eyes of the beholder.....
mata gua ngan mata lu laen....
Sok sek sok sek....